lunes, 2 de diciembre de 2013

With the Inky Fingers Bcn @ Climbat Magnesi

It's been a few weeks already since I joined the group Inky Fingers Barcelona. A great group of sketchers that meet up every Friday to draw somewhere in Barcelona, from cafes to hotel lobbies to like this last Friday, an indoor climbing center called Climbat Magnesi.
Here are some of the sketches I manage to do and I'm happy with. Quite an exercise to try to capture the climbers' different movements as they practice… I didn't think that they'll move so fast!!!

Hace ya unas semanas que me uní al grupo Inky Fingers Barcelona. Un fantástico grupo de dibujantes que queda cada viernes en Barcelona para dibujar, desde cafés a vestíbulos de hotel hasta como en este pasado viernes, unas instalaciones de escalada indoor llamadas Climbat Magnesi.
Aquí tenéis algunos de los dibujos que conseguí hacer. Un ejercicio bastante exigente el de tratar de capturar los diferentes movimientos que hacen los escaladores mientras practican… no pensaba que iban a moverse tan rápido!!!












13 comentarios:

Unknown dijo...

Subes muy alto con estos dibujos, me encantan

Teresa Giménez Pous dijo...

Muchos y buenos. Objetivo logrado. Felicidades.

Inma Serrano dijo...

Con lo complicado que es esto, y viendo tus dibujos parece súper fácil. Están perfe!

EclecticBox dijo...

Muchas gracias Luís, que buen cumplido!

Teresa, pues ya viste que me hubiese quedado un buen rato más! No descarto volver de nuevo!

Gracias Inma, pero tanto como perfe... Si me he quedado más satisfecho después de que un amigo escalador les diese el visto bueno a casi todos!

Eduardo Vicente dijo...

Son unas figuras de gran calidad técnica; hay que ser muy rápido para captar estos movimientos tan fugaces.
Excelentes!

EclecticBox dijo...

Muchas gracias Eduardo!
La verdad es que la hora y media que estuvimos allí se me pasó volando!
Si se repiten situaciones como esta en el futuro, creo que la clave estará en dedicar más tiempo a observar que a dibujar… pero vamos, que del dicho al hecho ya se sabe!

amelia mateos de la higuera dijo...

Cesar;

Muy inspirado!!!

Unknown dijo...

Amazing drawings Cesar!

EclecticBox dijo...

Gracies Amelia!!!

Thanks Sue!

Unknown dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Toni Vizcaíno dijo...

Felicidades. Qué dibujos más chulos. Mi hijo pequeño hace escalada y le han encantado. Gracias

FRADESY RIRITIA dijo...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
Whatsapp Syarikat: +1 (304) 997-4034
E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

ken Henry dijo...

Beli Dokumen Tulen Dan Palsu Dalam Talian

Kami hanya menghasilkan Pasport Berdaftar, Kad ID, Lesen Memandu, Sijil IELTS, VISA, Permit Pemastautin, Sijil Kelahiran, Diploma SSN, TOEFL, Setem Keluar/Masuk, dan lain-lain yang berkualiti tinggi yang boleh digunakan secara sah di peringkat nasional dan antarabangsa. Ia akan dihasilkan dengan 100% ketulenan seperti dokumen asal. Kami juga menggunakan teknologi biometrik baharu untuk semua jenis dokumen kami.

Hubungi:
ID Wickr:::::::::: Spidoplug
E-mel:::::::::::::: firstclassdocuments20@gmail.com

Perkhidmatan pendua dokumen:
Penghasilan pendua dokumen bermakna kami akan mengklonkan dokumen sebenar yang sedia ada dan menggantikan maklumat dengan butiran yang anda berikan untuk disesuaikan dengan aktiviti anda, pangkalan data mempertimbangkan umur, jantina, kewarganegaraan, dll. Ia akan mengandungi nama sebenar ibu bapa orang, alamat, beberapa orang lain maklumat berguna yang boleh ditanya di lapangan terbang dan kastam oleh imigresen, dll.


Perkhidmatan pendaftaran dokumen:
Bagi sesetengah Negara, kami boleh menawarkan untuk mendaftarkan dokumen baharu anda dalam pangkalan data kerajaan selepas ia dikeluarkan. Malah ia akan menjadi dokumen rasmi yang dikeluarkan dan anda boleh menggunakannya seperti yang asal. Tetapi harga untuk dokumen berdaftar akan lebih tinggi daripada untuk dokumen biasa yang menghasilkan.


Perkhidmatan Ikatan Visa/Setem:
Kami menyediakan kemungkinan untuk menampal hampir semua jenis setem/VISA ke dalam pasport untuk mengisi anda dengan lebih yakin. Kami tidak menyediakan perkhidmatan seperti ini secara berasingan daripada pengeluaran pasport.


Sijil IELTS:
Kami menawarkan sijil ujian Bahasa Inggeris kualitatif tinggi tanpa peperiksaan. Sijil adalah asli dan didaftarkan dalam pangkalan data rasmi. Semua sijil yang kami keluarkan mempunyai tahap markah band pilihan anda (6.5-9.0). IELTS diterima oleh lebih 10,000 organisasi di lebih 145 negara.
Ini termasuk:
Universiti, Sekolah, Kolej Latihan dan Institut Tertiari
Jabatan dan agensi kerajaan
Badan profesional dan industri
Syarikat dan majikan.

Hubungi:
ID Wickr:::::::::: Spidoplug
E-mel:::::::::::::: firstclassdocuments20@gmail.com